Pizza de post



Cand sunt in criza de timp si de idei, mai am o alternativa pentru zilele de post : pizza! Aluatul este oricum de post, asa ca e foarte usor sa pun diverse legume peste blat, orice ne place! Cu ani in urma, intr-o vacanta la fiica mea in Italia, am mancat o pizza Quatro Stagioni, care avea pe un sfert din ea bucati de anghinare. Mie la inceput mi s-au parut a fi bucati de varza, atat de bine semana gustul. Ce vreau sa spun e ca se pot pune orice legume pe pizza, pentru ca e oricum buna - cui ii place, bineinteles!
Pentru pizza din poza am folosit aluatul de pizza obisnuit, acelasi pe care il folosesc si la cornuletele de post cu rahat  sau la mucenicii moldovenesti de post , dar fara zahar. De data asta am facut doar o pizza, injumatatind cantitatile, ca sa iasa blatul mai gros.

Ingrediente pentru 1 pizza

Pentru aluat

- 1 cana faina
- 1/2 cana apa calduta
- 1/4 cana ulei
- 1/2 dintr-un cub de drojdie mic de 25g (sau 1 lingurita de drojdie uscata)
- 1/2 lingurita sare

Pentru umplutura

- 1/2 ardei gras (eu prefer sa fie rosu)
- o mana de masline
- cateva boabe de mazare, dupa gust
- cateva felii de ciuperci

Pot sa pun si ceapa sau varza tocata, chiar si fasole pastai, in functie de ce am prin frigider
Am procedat ca si la pizza obisnuita, adica am framantat un aluat destul de moale si l-am lasat sa creasca o jumatate de ora la loc cald, in bolul in care l-am facut, pe care l-am acoperit cu folie de plastic.

 

Cand si-a dublat volumul, am intins un blat rotund.


L-am pus pe o tava de aragaz presarata cu faina.


Am uns blatul cu o lingura plina cu pasta de tomate si am presarat deasupra : ardei taiati fasii, ciuperci feliate, masline fara samburi, taiate in doua si cateva boabe de mazare, pe care le aveam in punga, in congelator.


Am procedat exact ca la orice pizza : am incins cuptorul la foc mare de 220C, am tinut pizza in cuptor la foc mare timp de 10 minute si gata, a fost buna de mancat!


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare