Snitele de pui



Se fac din piept de pui, de obicei. Eu asa le fac, de aceea, de cele mai multe ori,  pastrez pieptul special pentru snitele.
Cand iau un pui, nu il gatesc pe tot o data, ci il portionez si pun bucatile separat in pungute : intr-una, spinarile cu aripile - pentru ciorba - in alta, copanele taiate pe din doua si in ultima, pieptul dezosat. Pastrez si osul de la piept, pentru un pilaf in care sa il fierb pentru catei.
Eu fac snitelele de pui la fel ca si pe snitelele vieneze din carne de porc. Nu imi plac snitelele facute doar cu faina si ou, de aceea eu le tavalesc si prin pesmet.

Ingrediente pentru 6 snitele

- 1/2 cana de faina
- 1 lingura de Delikat de gaina
- 1 ou
- 1 cana de pesmet
- 1 cana de ulei pentru prajit

Daca nu am dezosat puiul de la inceput, cand l-am cumparat, il dezosez, taind pe langa osul din mijloc, pana desprind fiecare bucata de piept. Tai fiecare jumatate de piept in felii, in functie de cat e de mare pieptul. Fiind dezosat, am 2 bucati de piept. Tai separat partea interioara, care e mai frageda, apoi tai inca 2 felii orizontale, in asa fel incat bucata de snitel sa fie potrivit de groasa, ca sa se patrunda bine la prajit.


Imi trebuie 3 farfurii mai adanci, pentru a pune faina, oul si pesmetul, prin care sa tavalesc bucatile de carne, in asa fel incat sa nu dau pe masa.


Aveam odata 3 farfurii de acest fel, dar 2 s-au spart si am ramas doar cu una - buna si aia, sa o am macar pentru ou! Pentru faina si pesmet merge si cate o farfurie plata mai mare sau poate adanca, vreun castron mai larg.
In faina pe care o folosesc la snitele, pun si o lingura de Delikat de gaina - in loc sa sarez carnea cu sare simpla - ca sa-i dea un gust mai bun puiului.


Asez tigaia pe foc potrivit spre mic si pun uleiul in ea.
Asa cum se vede in poza, asez cele 3 farfurii una langa alta si pun in ele ingredientele, in ordinea in care trebuie sa tavalesc bucatile de carne : intai faina, apoi oul, apoi pesmetul.


Bat oul cu o furculita.
Tavalesc fiecare bucata de carne prin faina, apoi ou si la sfarsit prin pesmet, apoi o pun in tigaie. Mie nu  imi place sa ma umplu de ou si faina pe degete, mai ales pentru ca, lipindu-se de snitel, poate sa ii rupa crusta cu care l-am acoperit. De aceea, m-am invatat sa folosesc furculita si asa e foarte simplu si curat.

 

 

Uleiul e deja incins, asa ca e numai bine. Daca ma intind prea mult cu pregatirile si pierd timpul, iar uleiul se incinge prea mult, dau tigaia deoparte si o pun pe foc doar cand sunt gata sa pun snitelele la prajit.
Pun cate snitele intra in tigaie si le las la prajit, dar continui sa le fac si pe celelalte si le asez unul peste altul pe fundul de lemn, pana le vine randul la prajit.

  

 

Intre timp, urmaresc snitelele din tigaie si cand se rumenesc pe o parte, le intorc pe partea cealalta - intocmai ca si la snitelele vieneze din carne de porc. Snitelele se rumenesc pe fiecare parte cam in 4-5 minute.

 

Trebuie sa le urmaresc pe fiecare in parte, in functie de ordinea in care le-am pus in tigaie, adica tot in aceeasi ordine le si intorc pe partea cealalta.

 

Cand sunt gata, le scot pe un servetele, care le absoarbe grasimea si apoi le pot servi, ca si pe snitelele din carne de porc, cu piure sau cartofi taranesti inabusiti si neaparat cu salata sau cu castraveti acri.
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare