Salata de dovlecei copti



Imi tot puneam intrebarea daca dovleceii se pot coace, ca si vinetele. Am cautat pe internet si am gasit mai multe retete, ceea ce mi-a confirmat ca se poate. Asadar, cand am copt vinete pentru salata, am pus si cativa dovlecei mai fragezi - si bine am facut, altfel as fi stat mult si bine pana cand sa se coaca! Oricum, e mai bine sa fie mai fragezi, ca sa nu aiba seminte mari, care sa se simta in salata. Desi nu pare, dovleceii sunt, ca si dovleacul, mai tari la copt - nu ca la fiert, unde dureaza doar cateva minute sa fie moi.



Ingrediente pentru 2 portii

- 4 dovlecei fragezi (cam cat o palma lungime)
- 1 ceapa
- 2 linguri de ulei de flaorea-soarelui
- cam 1/2 lingurita de sare, dupa gust

Am procedat exact ca la salata de vinete. Am copt dovleceii, intorcandu-i pe toate partile, pana cand s-au maronit bine peste tot si i-am simtit moi cand ii apasam cu degetul. Coaja aproape ca s-a ars, ca si la vinete, dar doar atunci am simtit ca sunt moi, numai buni sa poata fi pasati.



 

I-am curatat de coaja, ca si pe vinete. Coaja se ia foarte usor, mai repede decat la vinetele coapte.

 

 I-am lasat in sita, sa se scurga.


Pentru ca ii facusem seara, i-am lasat pana a doua zi la scurs, timp in care au lasat ceva zeama, in oala peste care am asezat sita.


Apoi i-am pus bolul robotului de bucatarie, sa ii fac pasta, exact ca si pe vinete, folosind carligul de framantat coca.

 

Am adaugat si sare si ulei, in timp ce se marunteau dovleceii in bol, dar pot fi adaugate si dupa aceea. Am pus salata intr-un castron si am adaugat ceapa tocata marunt, exact ca si la salata de vinete.

 

Arata aproape la fel cu salata de vinete, dar este putin mai dulce. Vazand cele doua salata una langa alta, aproape ca nu se vede diferenta!


La fel ca si la vinete, am decorat salata, ca sa fie si mai apetisanta.


Intr-adevar, a fost foarte gustoasa, mai ales cu felii de rosie si ardei gras pus peste felia de paine, pe care am pus salata de dovlecei din belsug.

 
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare