Salata Nicoise cu dovlecei si rosii cherry



Dupa ce am facut atat de multe preparate cu dovlecei, salata asta a fost ceva ce nu credeam ca exista, adica sa mananci dovlecei cruzi! Dar uite ca se poate si asta pentru ca mai urmaresc diverse retete la TV, iar pe unele le mai si notez. Uite-asa am dat peste aceasta reteta, foarte simpla si rapida, pe care a facut-o celebrul Jamie din Anglia. Arata atat de bine ca mi-a facut pofta si mi-am spus ca trebuie sa o fac si eu candva. Si cand oare, daca nu in vara aceasta, cand am avut atat de multi dovlecei din gradina?
Ca de obicei, m-am documentat despre aceasta salata si se pare ca salata Nicoise originala, care este originara din orasul francez Nisa - de unde si numele ei, salata de Nice, cum se spune orasului Nisa in franceza. Nu este compusa decat din rosii, masline din Nisa, oua fierte  tari si ansoa, dar foarte multi bucatari au mai "imbunatattit-o" cu diverse ingrediente, dupa gustul fiecaruia. Se pare ca bucatarilor din Franta nu prea le place lucrul asta, de aceea ei sustin reteta originala, fara alte adaosuri. Trebuie sa fac candva si aceasta reteta, dar deocamdata am inclus in meniul familiei si aceasta salata cu dovlecei cruzi si rosii, care este deosebit de gustoasa.


Ingrediente pentru 2 portii

- 1 dovlecel fraged (mai mic, cam cat palma lungime)
- 1 zucchini (nu e obligatoriu)
- o mana de rosii cherry
- 1/2 ceapa rosie potrivita
- cateva masline
- cateva capere (daca as avea)
- o lingura de patrunjel tocat
- 1 lingurita zeama de lamaie
- 1 lingura ulei de masline
- 1/2 lingurita sare, dupa gust

Totul e foarte simplu. Pentru ca eu nu aveam decat dovlecei din gradina, am facut fara zucchini, insa am inteles ca acesti dovlecei cu coaja verde-inchis sunt mult mai gustosi, deci ar fi bine sa iau si eu data viitoare, sa incerc. Am ales un dovlecel mai fraged, adica mai mic si mai subtire, cam cat o palma de lung. L-am taiat  - de fapt, l-am ras - felii foarte subtiri, cu cutitul pentru curatat cartofi si morcovi.


Am obtinut niste fasii subtiri, pe care le-am pus intr-un castronel in care urma sa fac salata. Am taiat ceapa felii subtiri cu cutitul, peste dovlecei, ca pentru orice salata cu rosii. Am pus si o mana de rosii cherry.

 

Am pus deasupra o lingurita de zeama de lamaie, cam 1/2 lingurita de sare, si 1 lingura de ulei de masline.

 

Am amestecat bine cu 2 furculite, pentru ca sarea sa se topeasca bine si sa se imprastie in toata salata. Am adaugat maslinele, apoi patrunjelul tocat deasupra si gata salata!

 

Am mancat-o pe nerasuflate, atat de buna a fost! Ba chiar am avut o colega invitata la masa si a fost foarte incantata de salata mea de dovlecei Nicoise. Apropo, se citeste "Nisoaz"!


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare