Friganele-sandvis




Cu ani in urma, pe cand fiul meu era un adolescent care manca cat zece, ii gateam cele mai satioase mancaruri. Pizza era pe primul loc, dar uite ca am aflat si o alta reteta, care i-a placut atat de mult fiului meu, incat o faceam aproape zilnic. Ca multe alte retete interesante, am aflat despre aceasta de la emisiunea La prova del cuoco de la RaiUno. Ei ii spun "mozzarella in carozza", adica "mozzarella in trasura". Probabil pentru ca mozzarella sta intre 2 felii de paine ca intr-o "trasura" .
E intr-adevar vorba despre 2 felii de paine facute sandvis, cu mozzarella intre ele, pe care abia apoi le fac friganele, asa suprapuse cum sunt. In reteta de la TV erau si cate 2 fileuri de ansoa in fiecare sandvis, ceea ce, pe vremea aia - acum vreo 15 ani si mai bine - nici nu visam sa gasesc, ca sa nu mai spun ca habar nu aveam ce sunt. Ca urmare, am adaptat friganelele-sandvis la realitatile noastre si am pus in ele salam si branza.
N-am mai facut de ani de zile "mozzarella in carozza", dar mi-am amintit de curand de ele. Imi ramasesera niste fileuri de ansoa de la salata Cezar. Si pentru ca acum se gaseste si la noi mozzarella, pe toate drumurile, uite ca a venit timpul sa fac si eu adevarata "mozzarella in carozza". Drept urmare, am cumparat o mingiuta de mozzarella si am facut friganele-sandvis intr-o sambata, la micul dejun. Am descoperit si eu gustul delicios al mozzarellei dulci in combinatie cu ansoa-urile sarate, care mi-a placut mai mult decat salamul cu cascaval.

Ingrediente pentru 4  friganele-sandvis

- 2 oua
- 1/2 cana de lapte
- 8 felii de paine

Pentru umplutura

- 8 felii de salam (sau 4 de sunca)
- 4 felii de cascaval (sau branza)
sau
- 1 bucata de branza mozzarella
- cateva fileuri de ansoa in ulei

Am facut intai sandvisurile cu mozzarella, pentru ca de acestea imi era cel mai pofta si eram si foarte curioasa sa vad cum arata - daca sunt la fel cum le vazusem in emisiune.
Am taiat painea si am asezat cate doua felii, asa cum veneau la rand, ca sa se potriveasca perfect.


Am taiat bucata de mozzarella in 3 felii mai grosute, la fel ca si salamul si cascavalul. Nu am vrut sa fac doar cu mozzarella, pentru ca nu stiam daca ne va placea - mai ales sotului meu, care e mai refractar la mancaruri neobisnuite.

 

Am pus cate 2 fileuri de ansoa pe 3 felii de paine, pentru ca aveam 3 felii de mozzarella, deci urma sa fac trei friganele-sandvis.


Peste ansoa am pus cate o felie de mozzarella, apoi am pus deasupra si cea de-a doua felie de paine.

 

La fel am facut si alte sandvisuri, cu cate 2 felii de salam si o felie de cascaval la mijloc.
Am pus cam un deget de ulei in tigaie si l-am lasat putin sa se incinga la foc potrivit, pana cand am facut friganelele.
Friganelele-sandvis se fac ca si friganelele obisnuite, adica se dau prin  lapte si oua, doar ca difera putin procedura. Am batut ouale si am pus laptele intr-un castron.


Am pus cate o lingura lapte pe fiecare felie de paine din sandvis, intinzand-o pe toata suprafata feliei.

 

A trebuit sa umblu cu mare grija cand am intors sandvisul, tinand cu amandoua mainile, ca sa nu iasa umplutura afara. Apoi am dat tot sandvisul prin ou, de jur imprejur. Am tinut bine amandoua feliile, ca sa nu se desfaca sandvisul.

 

 

 

Am pus sandvisul in tigaia cu ulei, la prajit.


Apoi am facut la fel cu fiecare sandvis, atatea cate au incaput in tigaie, pentru inceput.

 

 

Le-am lasat 2-3 minute, pana s-au rumenit pe o parte, apoi le-am intors pe cealalta parte, cu o furculita, dar am avut grija sa tin bine cu cealalta mana sandvisul, ca sa nu se desfaca.

 

Dupa alte 2 minute, friganelele-sandvis au fost gata si le-am scos pe un servetel, ca sa se scurga de ulei. De data asta nu am mai avut nici o emotie cand le-am scos din tigaie, pentru ca feliile erau deja lipite de oul prajit si de cascavalul si mozzarella, care se topisera in interior.

 

Au fost delicioase, dar foarte satioase. Fiul meu obisnuia sa manance cateva friganele-sandvis odata!

 

Mie mi-au placut in mod special cele cu mozzarella si ansoa. Mozzarella s-a topit si a curs putin pe langa.

 

Pofta buna si voua, daca vreti sa incercati!

Comentarii

Postări populare