Lava cake economica



Nu stiu cum de nu m-am gandit sa caut aceasta reteta de prima oara cand am vrut sa fac lava cake! Poate pentru ca nu a iesit la cautare pe google si a fost mai simplu sa ma uit la retetele aparute la cautare, din care am ales-o pe cea care mi s-a parut cea mai sigura. Dar am constatat ca nu e neaparat si cea mai usor de facut, sau poate nu e destul de bine explicata si de-aia nu-mi iese cum trebuie. Mai e vorba si de cuptor : unul coace intr-un fel - altul, in alt fel. Cert e ca am reusit cu greu sa fac o lava cake buna, din care chiar sa curga lava. Altfel, au fost extrem de gustoase, cu lava sau fara lava!
De aceea am mai cautat si alte retete si am constatat ca aveam deja scrise mai multe in caietelul meu cu retete, dar nu se numeau asa, ci fie sufleu de ciocolata, fie prajitura cu ciocolata, fiecare avand diverse compozitii. Niciuna insa nu avea o cantitate atat de mare de ciocolata, ca la reteta de lava cake "bogata". Intr-un tarziu (dupa vreun an de incercari si cautari!) mi-am amintit de unde imi venise mie de fapt pofta de a manca lava cake : de la master chef-ul cu vedete, la care Elena Lasconi a facut de cateva ori lava cake. Deci, n-ar fi fost mai logic sa caut reteta ei? Asta am si facut si am gasit o reteta mult mai simpla si totodata, si mai economica - cu mai putin unt si ciocolata. Cantitatea din reteta era pentru 5 oua, dar eu am ales sa fac cantitatea cea mai mica, dintr-un ou, ca sa nu ramana prajituri pentru a doua zi, ci sa le mancam pe toate, asa calde, cu lava curgand....aproape ca a devenit o obsesie aceasta lava curgand din prajitura - trebuie sa imi iasa bine de fiecare data, altfel ce rost ar mai avea sa fac prajitura? Si mi-a iesit bine, a fost perfect din prima! Intre timp am vazut si cum se asaza prajitura pe farfurie, ca sa arate mai bine...ce sa zic, daca vreau sa fac specialitati fitoase, ori le fac cum trebuie, ori mai bine ma las pagubasa! Insa, se pare ca de data asta chiar am gasit ce cautam si aceasta reteta ramane in caietelul meu cu retete.

Ingrediente pentru 3 prajituri

- 1 ou si un galbenus
- 50g ciocolata
- 50g unt
- 2 linguri zahar 50g
- 1 lingura faina rasa






Aceasta lava cake se face la fel de usor, pe acelasi principiu ca si lava cake "bogata". Intai am dat drumul la cuptor sa se incalzeasca la 220C.
Am uns 3 forme mici cu unt si zahar.



In functie de formele fiecareia, depinde cate prajituri ies, dar si cat se tin la cuptor.
Am pus untul si ciocolata intr-un castron sa se topeasca in bain-marie, la foc mic.


Intre timp, am amestecat oul si galbenusul cu zaharul si faina.



Am turnat cate putin din ciocolata si untul topite, amestecand usor cu telul..




Am pus compozitia in forme si le-am pus la cuptor la 220C timp de 7 minute.



Reteta spune 7-8 minute, dar la aproape toate retete se folosesc forme de protelan care se pare ca au cam 200g, pe cand eu am niste forme mai micute.


M-am gandit sa le las 7 minute si sa scot una sa o verific - ceea ce am si facut si era perfecta...poate un pic prea bine facuta.


Am scos prajiturile din forma cu ajutorul unui cutit si le-am rasturnat pe farfurie....si le-am mancat!




Au fost delicioase, desi cam mici. Poate ar trebui sa-mi iau si eu niste forme mai mari, adevarate forme de sufleu. Dar pana atunci, ma bucur ca am gasit reteta perfecta.


Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare